Follow Dashboard
Fifi Hurin's World







✿ LINK 1
✹ LINK 2
✖ LINK 3
☂ LINK 4
✈ LINK 5
+
+

How to score good marks in school ❤ ON Tuesday 25 December 2012 AT 03:09


1. Fikir positif = Fikir positif yang anda mampu lakukan . Jika anda sentiasa berfikiran positif di dlam pelajaran , lama kelamaan anda akan menyukai subjek yang anda benci .
2. Menghadiri kelas tambahan setiap hari = Anda tidak digalakkan ponteng kelas tambahan kerana jika anda  datang setiap hari anda tidak akan terlepas topic - topic yang penting . Anda akan lebih memahami jika anda di dalam kelas ketika cikgu sedang mengajar berbanding meminjam nota dari rakan . Hehe :)
3. Tetapkan matlamat = Jika anda gagal skali , jgan pernah bputus asa krana gagal skali bukan gagal slama - lamanyaa :)
4. Sentiasa membuat kerja sekolah = Utamakan kerja sekolah daripada rancangan kegemran anda di television . Rancangan di television tidak dapat mmbntu anda mndapatkan markah yng bgus di dalm ppriksaan .
5. Jangan malu bertanya = Anda boleh bertanya kepada sesiapa sahaja jika anda tidak faham dlm subjek yang sedang anda ulangkaji . Malu bertanya sesat jalan .
6. Buat jadual belajar = Jika anda ada ujian minggu dpan , mula bljar dri skrang jgan melengah - lengahkan msa dan beljar last minute . Belajar dlm sehari 1 hingga 2 jam . Anda juga hrus mmbuat kerja skolah . Jgn sesekali mengabaikan kerja sekolah . 

0 Princess